Sälja eller skänka dator med Hashwell-E 5820K CPU 970GTX GPU?

Permalänk
Medlem

Sälja eller skänka dator med Hashwell-E 5820K CPU 970GTX GPU?

Hej,

jag kommer flytta utomlands om en månad och kommer behöva göra av mig med en del saker innan flytten. Bland annat en stationär dator.

Tänkte först sälja den men det verkar som det inte finns något behov av dessa delar. GPU kunde man ha sålt för 2 år sedan när gpu mining fortfarande var på tapeten. Har jag fel i mina resonemang? Kan jag få något för denna dator?

Specen är följande:
Chassi: Fractal Design Define R5 Svart
Nätagg: EVGA G2 750W 80+ Gold och modulärt
Moderkort: ASUS X99-A II
RAM: DDR4 16GB 2133Mhz
CPU: i7 5820K 3.3Ghz(stock och aldrig klockat den, aldrig behövt...)
CPU-Kylare: Noctua NH-DH15
GPU: ASUS 970 GTX 4gb Turbo(ej custom kylare)
SSD: 2 st. Samsung 850 EVO 250GB vardera
Hårddisk: 3 vanliga hårdiskar är också inne. Kommer inte ihåg totalt hur mycket de ligger på. Är äldre Externa hårddiskar som jag valde att stoppa in i lådan under tiden jag använde datorn.
DVD brännare/läsare är också med.

Permalänk
Medlem

Delarna är nio år gamla, en annons på sweclockers kostar 30kr, gör en auktion med kravet att man hämtar det hos dig. Annars är det gratis med skänkes-annonser (återigen med kravet att det hämtas.)

(Är av åsikten att lagringsmedia säljer man inte, det förstör man.)

Permalänk
Medlem

Sälj på auktion här på SweC. Jag fick förvånansvärt bra betalt för en ännu äldre maskin eftersom det var bra chassi, kylning etc, precis som din.

Visa signatur

Citera -> större chans till svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av reflux:

Sälj på auktion här på SweC. Jag fick förvånansvärt bra betalt för en ännu äldre maskin eftersom det var bra chassi, kylning etc, precis som din.

^^This^^
NH-D15är ju fortfarande topklass, finns ju fortfarande ny med och gratis monteringskit för moderna platformar.
R5 är fortfarande ett bra chassi, och PSU'n är lagom kraftig och bra.
Även ASUS X99-A II har ett visst värde fortfarande.
Kan ha att göra med att man kan plutta i en CPU med upp till 22 kärnor.

Så prylarna är långt ifrån värdelösa